Oszuści nie mają wakacji, kolejne osoby padły ofiarą ich bezwzględności
W środę, (12.07.23r.), do Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach zgłosiły się dwoje oszukanych mieszkańców powiatu. Mężczyzna zawiadomił, że sprzedając urządzenie na popularnym portalu aukcyjnym stracił 1300 zł. Na podany w ogłoszeniu numer telefonu przyszły dwa linki potwierdzające zakup nagrzewnicy i służące do odbioru należności. To była pułapka. Zaraz po ich kliknięciu zadzwonił telefon, a rozmówca pod pretekstem przyśpieszenia przelewu poprosił o numer konta i karty bankowej oraz kod autoryzacyjny. Podanie tych danych skutkowało kradzieżą z konta 1300 zł.
Kolejną ofiarą oszustwa internetowego jest mieszkanka Bartoszyc, która chcąc pomóc cioci wysłała jej kod BLIK. Niestety nie upewniła się wcześniej dzwoniąc do niej, że to faktycznie ona potrzebuje pieniędzy. Oszust włamał się na konto społecznościowe i podając się na nią pisał do pokrzywdzonej wiadomości tekstowe. Wykorzystał bliskie relacje kobiet i zaufanie, którym się darzyły, bo miał wgląd do ich wcześniejszej konwersacji. Dopiero prośba o kolejną pożyczkę i kod BLIK uświadomiło kobiecie, że to oszustwo. Rozmowa telefoniczna z ciocią potwierdziła, że padła ofiarą oszusta. Mieszkanka Bartoszyc straciła 1000 zł.
Apelujemy! Bądź czujny! Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Sprawdź najpierw, czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje finansowej pomocy. Jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwoń do niej, (ale nie za pośrednictwem aplikacji) tylko tradycyjnie i potwierdź jej prośbę. Jeden telefon pozwoli na uniknięcie utraty pieniędzy.
Nie daj się oszukać – nie klikaj w nieznane linki! Nie udostępniajmy swoich poufnych danych m.in. numeru PESEL, numeru karty płatniczej, czy kodu CVV.